Η αλήθεια για την τιμή του υγραερίου κίνησης

Η φημολογία για επικείμενη αύξηση-φωτιά που αφορά στον Ειδικό Φόρο Κατανάλωσης του υγραερίου κίνησης, δημιούργησε αναστάτωση στην αγορά χωρίς ωστόσο να ανταποκρίνεται στα πραγματικά δεδομένα Από το ρεπορτάζ του autotriti προκύπτει: καταρχήν ότι δεν υπάρχει, τη δεδομένη στιγμή, καμία ειλημμένη απόφαση και συνεπώς επίσημη ενημέρωση προς όλους τους ενδιαφερόμενους (πρατηριούχους, εγκαταστάτες, κ.ο.κ.) για την φημολογούμενη εκτόξευση, κατά 164%, του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης (ΕΦΚ) του υγραερίου κίνησης. Κατά δεύτερον,ακόμα κι αν υπάρξει ανατίμηση -με τη ρευστότητα που χαρακτηρίζει τη λήψη επιπρόσθετων οικονομικών μέτρων- στο υγραέριο, επιβεβαιώνεται μαθηματικά, ότι σε καμία περίπτωση, το εναλλακτικό καύσιμο LPG, που έγινε ιδιαίτερα δημοφιλές την περίοδο της κρίσης, δεν πρόκειται να γίνει ασύμφορο για τον καταναλωτή. Ούτε ως προς το χρονικό ορίζοντα της απόσβεσης, ούτε ως προς τα πλεονεκτήματα της οικονομίας και της αυτονομίας.

ΝΕΟ ΠΡΑΤΗΡΙΟ ΥΓΡΑΕΡΙΟΥ ΣΤΗΝ ΚΟΖΑΝΗ


Στο Βατερό Κοζάνης, κοντά στην έξοδο της Εγνατίας Οδού.
 Χλιάπας Jet Oil, υγραέριο κίνησης Πετρογκάζ
Βατερό Κοζάνης, τηλ: 24610 95597

Έρευνα: η συντριπτική πλειοψηφία δηλώνει ικανοποιημένη από τη μετατροπή σε LPG

Πραγματοποιήσαμε μια έρευνα μεταξύ των κατόχων αυτοκινήτων που χρησιμοποιούν ως εναλλακτικό καύσιμο το υγραέριο. Στη συγκεκριμένη έρευνα συμμετείχαν εκατοντάδες ιδιοκτήτες, οι οποίοι μέσω του ειδικού ερωτηματολογίου μας κατέθεσαν τη δική τους εμπειρία από την μετατροπή που πραγματοποίησαν. Η συντριπτική πλειοψηφία (άνω του 90%) των κατόχων-συμμετεχόντων δηλώνει την απόλυτη σχεδόν ικανοποίηση της, σχετικά με το υγραέριο.

τομείς αξιολόγησης αφορούσαν στους εξής τομείς:

Κατανάλωση
Επιδόσεις
Αυτονομία
Δίκτυο ανεφοδιασμού
Γενική εικόνα από LPG

92% θετικές απόψεις για την κατανάλωση

Υγραέριο Κίνησης: Φήμες τέλος!

Η φημολογία για επικείμενη αύξηση-φωτιά που αφορά στον Ειδικό Φόρο Κατανάλωσης του υγραερίου κίνησης, δημιούργησε αναστάτωση στην αγορά, χωρίς ωστόσο να ανταποκρίνεται στα πραγματικά δεδομένα...
Από το ρεπορτάζ του autotriti.gr προκύπτει: καταρχήν ότι δεν υπάρχει, τη δεδομένη στιγμή, καμία ειλημμένη απόφαση και συνεπώς επίσημη ενημέρωση προς όλους τους ενδιαφερόμενους (πρατηριούχους, εγκαταστάτες, κ.ο.κ.) για την φημολογούμενη εκτόξευση, κατά 164%, του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης (ΕΦΚ) του υγραερίου κίνησης. Κατά δεύτερον, ακόμα κι αν υπάρξει ανατίμηση -με τη ρευστότητα που χαρακτηρίζει τη λήψη επιπρόσθετων οικονομικών μέτρων- στο υγραέριο, επιβεβαιώνεται μαθηματικά, ότι σε καμία περίπτωση, το εναλλακτικό καύσιμο LPG, που έγινε ιδιαίτερα δημοφιλές την περίοδο της κρίσης, δεν πρόκειται να γίνει ασύμφορο για τον καταναλωτή. Ούτε ως προς το χρονικό ορίζοντα της απόσβεσης, ούτε ως προς τα πλεονεκτήματα της οικονομίας και της αυτονομίας.

Ας πάρουμε τα πράγματα από την αρχή... Επικοινωνήσαμε με το γραφείο Τύπου του Υπουργείου Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων και η απάντηση που εισπράξαμε είναι ότι «δεν υπάρχει καμία επίσημη απόφαση για το θέμα του υγραερίου». Άρα, σχόλιο ουδέν. Καμία επίσημη ενημέρωση δεν έχουν λάβει, ούτε γνωστοί εγκαταστάτες του χώρου, αλλά ούτε και εταιρείες που δραστηριοποιούνται στον τομέα των πρατηρίων, με τις οποίες, επίσης, επικοινωνήσαμε.

Με βάση την αγορανομική διάταξη 7/09, το υγραέριο, όπως άλλωστε και όλα τα καύσιμα,  φορολογούνται με βάση τον μετρικό τόνο και όχι τα λίτρα (εδώ βρίσκεται η ουσία!). Στην περίπτωση του υγραερίου, του οποίου το ειδικό βάρος είναι 0,56, ο ένας μετρικός τόνος αντιστοιχεί σε περίπου 1.750 λίτρα.

Μέχρι σήμερα ο φόρος ανά μετρικό τόνο υγραερίου είναι 200 ευρώ, πράγμα που σημαίνει σε κάθε λίτρο υγραερίου το ποσό που αναλογεί σε φόρο είναι 0,11ευρώ/λίτρο. Με βάση τις φήμες, ο φόρος ανά μετρικό τόνο υγραερίου θα αυξηθεί κατά 164% και από 200 ευρώ θα αγγίξει τα 330 ευρώ ανά μετρικό τόνο. Αυτό σημαίνει ότι σε κάθε λίτρο υγραερίου το αυξημένο  ποσό φόρου που τάχα θα αναλογεί είναι 0.18 ευρώ/λιτρο, αντί για 0.11 ευρώ/λίτρο που ισχύει σήμερα. Με άλλα λόγια από τα 0.84 ευρώ, που πωλείται το λίτρο θα φτάσει θεωρητικά στα 0.91 ευρώ/λίτρο.

Επίσημη τοποθέτηση για το θέμα έκανε ο κ. Νίκος Μανώλογλου, της Grupp Manologlou Gas, εταιρείας που δραστηριοποιείται από το 1988, στην υγραεριοκίνηση και ειδικότερα στη Βόρεια Ελλάδα: 

"Είμαι υποχρεωμένος να απαντήσω σε κάποια δημοσιεύματα των τηλεοράσεων, εφημερίδων και του διαδικτύου τα οποία να προκαλούν ενδεχομένως εσφαλμένες εντυπώσεις όσον αφορά τη διαμόρφωση των νέων τιμών του υγραερίου. Είναι αλήθεια ότι το υγραέριο κίνησης φορολογείται με 200 ευρώ τον τόνο, που ισούται με 1800 λίτρα υγραερίου περίπου. Αυτό πρακτικά σημαίνει 200 ευρώ δια 1800 λίτρα ισούται με 0,1111 φόρου ανά λίτρο. Στα δημοσιεύματα φημολογείται ότι ο φόρος θα φτάσει ενδεχομένως στα 330 ευρώ ανά τόνο, άρα 330 ευρώ δια 1800 λίτρα, ισούται 0,183 λεπτά ανά λίτρο. Αν λοιπόν υπάρξει νέα ανατίμηση στο υγραέριο η διαφορά θα είναι χονδρικά 0,0722 λεπτά ανά λίτρο υγραερίου. Παραδειγματικά ένας καταναλωτής που μέχρι σήμερα έβαζε 50 λίτρα υγραέριο στο αυτοκίνητο του πλήρωνε 50 Χ 0,88 = 44,00 ευρώ, ενώ με τα νέα μέτρα θα πληρώνει 50 Χ 0,95 = 47,50 ευρώ. Μιλάμε δηλαδή για μια διαφορά 3,5 ευρώ στην τσέπη του. Όλα αυτά προς αποφυγή παρανοήσεων και για την καλύτερη ενημέρωση των καταναλωτών".

Η έντονη παραφιλολογία των τελευταίων ημερών, είναι αλήθεια ότι επικοινωνιακά έχει αναστατώσει το κομμάτι της αυτοκίνησης, που κόντρα στην κρίση, παρουσιάζει θετικούς δείκτες, όπως επιβεβαιώνεται από τα επίσημα στοιχεία του Συνδέσμου Εισαγωγέων Αυτοκινήτων Ελλάδος (ΣΕΑΑ). Από τις 4.074 υγραεριοκίνητα ΙΧ του 2010, την επόμενη χρονιά η αγορά κατέγραψε αύξηση 501% με 24.525 αυτοκίνητα! Ακόμα και στο 8μηνο του 2012 τα αυτοκίνητα που έχουν μετατραπεί σε υγραεριοκίνητα, ανέρχονται σε 27.478, καταγράφοντας αύξηση σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα πέρσι 65,2%!

πηγη:autotriti.gr



Αν αυτο λεγετε δημοσιογραφια τοτε βλεπουμε σκουπιδια!!

Εγω ξαναβαζω το πιο κατω link για να δειτε ολοι ποσο αλητες ειναι και οι δημοσιογραφοι!
Αν αυτο λεγετε δημοσιογραφια τοτε βλεπουμε σκουπιδια!!
Ειδικα μετα το 2:20 ειναι η απολαυση της αλητιας!!
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... 4i2HhLT75Y

Μόλις του ειπε του Σαραντακου ο υγραεριτζης οτι στεγάζεται δίπλα στο εθνος που ''εγινε'' εκρηξη και καλα απο υγραέριο λεει ''η κοπελα ετσι ειπε''.............πως κοιμαστε τα βραδυα ρε παπαγαλοι γελιοι τυποι
Ελευθέριος Ζήσης πριν από 2 ώρες

αυτο το σκατοκαναλο το μεγα ποτε θα μαζευτουμε να του βαλουμε φωτια?
Makis T πριν από 2 ημέρες

Το υγραεριο θα ανεβει 7-9 λεπτα.Οι πρατηριουχοι θα κανουν οτι μπορουν, για να μην φανει η αυξηση στην αγορα.Οτι λεω ειναι επισημο και θα ακολουθησει δελτιο τυπου απο το σωματειο εγκαταστατων.Επισης προσανατολιζομαστε, σε μυνησεις κατα παντος υπευθυνου για τις παπαρολογιες των ΜΜΕ, που φεραν καταστροφικο αποτελεσμα στον κλαδο μας.Ειναι σιγουρο οτι εξυπηρετησαν συμφεροντα.Οι εγκαταστατες παρεδωσαν μια σειρα απο μετρα στο υπουργειο, για διασφαλιση στο μελλον του επαγγελματος και προστασια των καταναλωτων, απο ακαταλληλους εγκαταστατες και επιτηδειους.Το υπουργειο δεσμευτηκε οτι θα τις εξετασει, ενω παραδεχτηκε οτι ηταν λαθος μετρο.Μαλλον δεν ειχε εικονα, οτι θα χασει περιπου 50 εκ Φπα το μηνα ετσι και σταματησει η υγραεριοκινηση.Κοινως αυτο το μετρο μπηκε,γιατι καποιος χαρτογιακας του υπουργειου υπολογισε μονο τα εσοδα χωρις να καταλαβει τι θα χασει το κρατος απο αυτη την κινηση.Ισως τελικα μετα απο αυτο το πατατρακ,η Υγραεριοκινηση βγει πιο δυνατη.Τελος,μην δινετε βαση σε ατομα σαν τον Κυριακο.Το υπουργειο εκανε την μετατροπη νομιμη,οχι οι εγκαταστατες.Μηπως να φορολογισουμε και τους κατοχους ηλιακων θερμοσιφονων γιατι δεν πληρωνουν ρευμα;Αντε ρε κακομοιρη να βγαλεις το κομπλεξ σου αλλου.Η υγραεριοκινηση ειναι ΝΟΜΙΜΑΤΗ και το ΥΓΡΑΕΡΙΟ ενα καυσιμο πολυ πιο φτηνο απο την βενζινη, παντου στον κοσμο.Αν εσυ θελεις βενζινη, πληρωνε και μην μιλας κοροιδο.

Eγω παντος το σκεφτομαι πολυ σοβαρα-σοβαροτατα να βαλω μια δεξαμενη 100+ λιτρα (και αλλη μια 42)και μια φορα την εβδομαδα βολτιτσα στο γευγελη (150 χλμ παν-ελα),140 λιτρα = 80 ευρω διαφορα,αντε μειον 10 για τα πανε-ελα ,70 ευρωπουλα,ας το κανουν ολοι οι Θεσ/νικεις να δειτε για ποτε θα σπασει το καρτελ και θ'αρχισουν οι πρατηριουχου να επομιζονται την αυξηση!!!!!!!

autogasforum :πηγη