Στην Ελλάδα σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία του κράτους το 2011 κυκλοφορούσαν 6.340.000 οχήματα και οι ιδιοκτήτες των οποίων κατέβαλαν τα Τέλη Κυκλοφορίας του 2011 ενώ για το 2012 σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία μόλις 5.900.000 κάτοχοι οχημάτων κατέβαλαν το ποσό που τους αναλογεί για τα Τέλη Κυκλοφορίας της χρονιάς που διανύουμε.
Οπότε 440.000 κάτοιχοι οχημάτων δεν κατέβαλαν τα Τέλη Κυκλοφορίας του
2012. Αν ωστόσο αναλογιστεί κανείς πως το 2011 κατατέθηκαν 365.000
πινακίδες κυκλοφορίας και οδηγήθηκαν στα κέντρα Ανακύκλωσης της ΕΔΟΕ
108.068 οχήματα τότε εύκολα επιβεβαιώνονται τα στοιχεία του Κράτους
καθώς οι ακριβείς αριθμοί προκύπτουν μαζί με τα εισαγόμενα
μεταχειρισμένα οχήματα.
πινακίδες κυκλοφορίας των οχημάτων τους τη στιγμή που στην αγορά το
αντίστιχο διάστημα έχουν εισέλθει σε κυκλοφορία 459.818 οχήματα. Με μια
απλή αφαίρεση το αποτέλεσμα δείχνει πως 285.182 οχήματα βγήκαν εκτός
κυκλοφορίας τα 3 τελευταία χρόνια. Ωστόσο ο εν λόγο αριθμός αυξάνεται
ραγδαία αν συνυπολογίσει κανείς πως στα 3 τελευταία χρόνια οδηγήθηκαν
στα Κέντρα Ανακύκλωσης της Εναλλκτικής Διαχείρισης Οχημάτων Ελλάδος
310.000 οχήματα. Οπότε περίπου 600.000 οχήματα έχουν τεθεί εκτός
κυκλοφορίας ή έχουν αποσυρθεί από το 2009 έως και το 2011.Ωστόσο σύμφωνα με τα στοιχεία τα έσοδα από τα Τέλη Κυκλοφορίας αν διατηρούνταν στην κυκλοφορία τα 6,3 εκατ. οχήματα και με δεδομένη την αύξηση των Τελών Κυκλοφορίας κατά μέσο όρο 8% θα είχαμε την αύξηση στα Τέλη του 2012. Ωστόσο με δεδομένη την “απόσυρση” από την κυκλοφορία 440.000 οχημάτων τα έσοδα από τα Τέλη θα έπρεπε να κυμαίνονταν στο 1,1 δισ. ευρώ αντί 1,2 δισ. ευρώ...
Βέβαια θα πρέπει να τονίσουμε πως τα περισσότερα οχήματα με κινητήρες
άνω των 2 λίτρων έχουν οδηγηθεί σε “προσωρινή” ακινησία γεγονός που
μειώνει κατά πολύ τα έσοδα στον προϋπολογισμό των Τελών του 2012...
Eπίσης όσα αυτοκίνητα ταξινομήθηκαν από το Νοέμβριο του 2010 και μετά
τα Τέλη Κυκλοφορίας υπολογίζονται βάσει των εκπομπών ρύπων γεγονός το
οποίο έχει μειώσει πάρα πολύ τα έσοδα καθώς πάρα πολλά μοντέλα εξαιτίας
των πολύ χαμηλών ρύπων δεν καταβάλλουν καθόλου Τέλη...
Αύξηση εξαγωγών
Τον αριθμό ρεκόρ των 15.000 οχημάτων άγγιξαν οι εξαγωγές
μεταχειρισμένων ΙΧ το 2011 τη στιγμή που τα προηγούμενα χρόνια
διατηρούνταν μεταξύ 700 και 1.500 οχημάτων. Ωστόσο το γεγονός αυτό
απορρέει από τις μαζικές εξαγωγές που πραγματοποίησαν οι έμποροι
αυτοκινήτων αλλά και οι τράπεζες προς εμπορίες αυτοκινήτων του
εξωτερικού αλλά και προς Τρίτες Χώρες. Μάλιστα σύμφωνα με εκτιμήσεις
αναλυτών της αγοράς το φαινόμενο των εξαγωγών μεταχειρισμένων ΙΧ κυρίως
υψηλού κυβισμού αναμένεται να συνεχιστεί και κατά τη διάρκεια όλου του
2012 καθώς τα Τεκμήρια Διαβίωσης αλλά και τα Υψηλά Τέλη Κυκλοφορίας
έχουν ρίξει το αγοραστικό ενδιαφέρον των καταναλωτών προς την
συγκεκριμένη κατηγορία οχημάτων τα οποία δεν έχουν καμία απολύτως αξία
στην εγχώρια αγορά.
www.e-autoparts.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου