ΟΔΗΓΟΥΜΕ: Toyota Yaris Hybrid 2012

ΟΔΗΓΟΥΜΕ: Toyota Yaris Hybrid 2012 (videos) Το Yaris λοιπόν διευρύνει τους ορίζοντές του. Μετά τις εκδόσεις βενζίνης, diesel και LPG, το Yaris γίνεται το πρώτο πλήρως υβριδικό supermini στον κόσμο.
Εμφανισιακά πιο φουτουριστικό, με την ψαγμένη του αεροδυναμική, τα φώτα τύπου led εμπρός-πίσω το λευκό περλέ του χρώμα, και τα βαθυγάλαζα λογότυπα να προσδιορίζουν ότι εδώ έχουμε ένα άλλο «φρούτο».
Το οποίο για να γεννηθεί χρειάστηκαν πέντε χρόνια εξελίξεων. Μπορεί το νέο υβριδικό superimini να μοιράζεται το 80% των εξαρτημάτων του με τα συμβατικά του αδέλφια, εκείνο όμως το εναπομένον 20% έπρεπε να εξελιχθεί στα στάνταρ απόδοσης και αξιοπιστίας της Toyota. Η αρχή έγινε με χρήση μιας δοκιμασμένης λύσης: του 1500άρη κινητήρα του Prius δεύτερης γενιάς, εξελίχθηκε όμως εκ βάθρων μαζί με το Ε-CVT κιβώτιο αλλά και τις διαστάσεις του ηλεκτροκινητήρα. Από την άλλη ελαττώθηκαν τα στοιχεία των μπαταριών που φορά και το Auris HSD προκειμένου να είναι δυνατή η τοποθέτησή τους κάτω από τα πίσω καθίσματα με προφανές όφελος στους ωφέλιμους εσωτερικούς χώρους. Μπορείτε να δείτε στο δεύτερο video του θέματος («tech») το πως τα κατάφεραν οι μηχανικοί της Toyota να δημιουργήσουν ένα πλήρως υβριδικό σύστημα κατά 42 κιλά ελαφρύτερο από αυτό του «μεγάλου Auris». Και για όσα φαίνονται το νέο ταμπλό έχει τον αναθεωρημένο πίνακα οργάνων που μας πληροφορεί σχετικά με την ενεργειακή μας διαγωγή, και τις ανάγκες του συστήματος, μαζί με την ψηφιακή απεικόνιση λειτουργίας του υβριδικού συστήματος στη μεγάλη οθόνη αφής.
Στους ήσυχους, πολιτισμένους και οικολογικούς ολλανδικούς δρόμους, το νέο Υaris δεν έβαλε φωτιά στην άσφαλτο με τα ελαστικά χαμηλής αντίστασης κίνησης, ούτε έκανε δαιμονισμένα «kick-downs». Αυτό δεν είναι το ζητούμενο σε τούτο το Yaris, παρότι το ζύγισμά του είναι θαυμάσιο, το τιμόνι γρήγορο και η πίσω ανάρτηση λίγο σκληρότερη και σου επιτρέπει να κινηθείς σβέλτα. Το ζητούμενο είναι ότι από 100 συνδυαστικούς ίππους πετυχαίνετε μέση κατανάλωση μόλις 3,5 lt/100 km (μπορείτε κι ακόμη λιγότερη!), εκπέμπετε μόλις 79 gr/km CO2 και μπορείτε ακόμη και ως καθαρό EV να κινηθείτε ενεργοποιώντας το σύστημα από τον ανάλογο διακόπτη (με μηδενικούς ρύπους φυσικά στην προκειμένη περίπτωση).
 
 
 Toyota Auris 2013: Αποκάλυψη τώρα για το νέο μικρομεσαίο!
Το νέο Yaris HSD δεν είναι ένα αυτοκίνητο για λίγους. Μια πρόχειρη ανάλυση του «τι δίνω-τι παίρνω» αποκαλύπτει μερικά ενδιαφέροντα πράγματα σε σχέση με τον πλουσιότατο βασικό εξοπλισμό, άνεσης και ασφάλειας, το εξαιρετικά χαμηλό κόστος συντήρησης και βέβαια το κόστος χρήσης με μηδενικά τέλη. Η τιμή των 17.500 ευρώ λοιπόν (η Toyota Ελλάς, κατάφερε να πετύχει τιμή χαμηλότερη κι από αυτήν της Γερμανίας) εξαργυρώνει ένα αυτοκίνητο με τη σφραγίδα της Toyota και με όλα τα παραπάνω οφέλη που σε βάθος χρόνου αποτιμώνται σε μερικές χιλιάδες ευρώ. Και τους καιρούς που ζούμε δεν έχουμε ευρώ για πέταμα, οπότε το Yaris HSD φαντάζει ως επένδυση κάτι που δε συμβαίνει συχνά στον κόσμο της αυτοκίνησης.