Υγραεριοκίνηση: Πιο φιλική προς το περιβάλλον και την τσέπη μας!

Με τις τιμές της βενζίνης να χτυπούν κόκκινο, η στροφή προς την αυτοκίνηση με υγραέριο δεν είναι συμφέρουσα μόνο οικονομικά, αλλά και περιβαλλοντικά. Ο Υπουργός Εμπρορίου Νεοκλής Συλικιώτης ξεκαθαρίζει ότι είναι μέχρι και 50% οικονομικότερη από τα συμβατικά καύσιμα, ενώ ο Επίτροπος Περιβάλλοντος Χαράλαμπος Θεοπέμπτου εστιάζει στο ζήτημα της ασφάλειας. Παράλληλα, το Κίνημα Οικολόγων ξεκαθαρίζει, πως η χρήση υγραερίου στην αυτοκίνηση είναι πιο φιλική προς το περιβάλλον.
Σύμφωνα με τις μελέτες μας, η εισαγωγή της χρήσης υγραερίου στην αυτοκίνηση είναι οικονομικότερη κατά 50% από τα συμβατικά καύσιμα», τονίζει ο Υπουργός Εμπορίου και προσθέτει, πως «προσφέρει περισσότερη ασφάλεια από τα βενζινοκίνητα οχήματα, ενώ είναι και μια καθαρότερη μορφή καυσίμου». Οι δηλώσεις του Υπουργού έγιναν με αφορμή τη χθεσινή απόφαση του Υπουργικού Συμβουλίου, να ανοίξει ένα νέο κεφάλαιο στην αυτοκίνηση, με την εισαγωγή της χρήσης
υγραερίου στην αυτοκίνηση.
Όπως, σημειώνει ο Νεοκλής Συλικιώτης «είναι διαπιστωμένο, πως η χρήση υγραερίου και φυσικού αερίου στις οδικές μεταφορές παρουσιάζουν μειωμένες εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου και άλλων αέριων ρύπων, κυρίως σε μονοξείδιο και διοξείδιο του άνθρακα». «Ως εκ τούτου», προσθέτει, «τα οφέλη, που καταγράφονται από μια τέτοια εξέλιξη, οικονομικά και περιβαλλοντικά, είναι πολλαπλά και αναμένουμε ότι η χρήση υγραερίου θα αποτελέσει τον προπομπό και για την έλευση και χρήση του φυσικού αερίου στις μεταφορές».
«Στην μελέτη, που διεξήγαγε, η Υπηρεσία Ενέργειας για την χρήση υγραερίου στην αυτοκίνηση, τόσο οι εταιρείες πετρελαιοειδών, όσο οι εισαγωγείς αυτοκινήτων, αλλά και οι πολίτες, που ρωτήθηκαν, είναι όλοι θετικοί και έτοιμοι, να την υιοθετήσουν» δηλώνει ο Υπουργός και ξεκαθαρίζει, πως «η απώλεια εσόδων του κράτους από την φορολογία της βενζίνης, λόγω αντικατάστασης μέρους της από το υγραέριο, θα είναι αμελητέα».
Ο Νεοκλής Συλικιώτης υποστηρίζει ότι για τη διασφάλιση της χρήσης του υγραερίου στην αυτοκίνηση απαιτείται η συνεργασία αρκετών Υπηρεσιών από διάφορα Υπουργεία και δηλώνει, πως «το χρονοδιάγραμμα, για να είμαστε έτοιμοι ως κράτος, να χρησιμοποιήσουμε το υγραέριο στην αυτοκίνηση, είναι 12 μήνες». Αναφέρει, επίσης, πως, παρόλο, που η χρήση υγραερίου στην αυτοκίνηση έχει απαγορευτεί με Διάταγμα του Υπουργικού Συμβουλίου από το 1977, η εγγραφή καινούριων οχημάτων με μηχανές, που χρησιμοποιούν βενζίνη και υγραέριο επιτρέπεται.
«Η δημιουργία της κατάλληλης υποδομής, η υιοθέτηση των απαραίτητων νομοθεσιών και η λήψη προληπτικών μέτρων ασφαλείας αποτελούν το κλειδί για έλεγχο των όποιων κινδύνων συνδέονται με τη χρήση του υγραερίου στην αυτοκίνηση», σημειώνει ο Υπουργός Εμπορίου και επισημαίνει, πως «Το Υπουργικό Συμβούλιο έχει ορίσει τον ίδιο, να συντονίσει τις αναγκαίες ενέργειες, που πρέπει, να υλοποιηθούν, προκειμένου, να εφαρμοστεί αυτό το μέτρο.
Στο μεταξύ, ο Επίτροπος Περιβάλλοντος Χαράλαμπος Θεοπέμπτου θίγει το ζήτημα της ασφάλειας των αυτοκινήτων, που κινούνται με υγραέριο. Ξεκαθαρίζει, πως, από τη στιγμή, που θα αποδειχθεί ότι τα αυτοκίνητα αυτά είναι ασφαλή και στην περίπτωση σύγκρουσης, αλλά και ότι δεν υπάρχει κανένας κίνδυνος στους σταθμούς ανεφοδιασμού τους, τότε θα πρέπει, να προωθηθεί ακόμη περισσότερο το όλο ζήτημα, διότι, όπως επισημαίνει, είναι πιο φιλικά προς το περιβάλλον. «Εκπέμπουν καθαρότερους ρύπους», δηλώνει χαρακτηριστικά.
Ταυτόχρονα, το Κίνημα Οικολόγων Περιβαλλοντιστών επικροτεί το γεγονός ότι το Υπουργείο Εμπορίου και Βιομηχανίας μελετά και βλέπει θετικά τη χρήση αυτοκινήτων, που θα κινούνται με υγραέριο, καθώς, όπως υπογραμμίζει η Εκπόρσωπος Τύπου του Κινήματος «μέχρι σήμερα, η χρήσιμοποίησή τους απαγορεύεται διά νόμου».
«Τα αυτοκίνητα που κινούνται με υγραέριο, είναι πιο οικονομικά και πιο φιλικά προς το περιβάλλον», σημειώνει η Ελένη Χρυσοστόμου και υπενθυμίζει, πως οι Οικολόγοι έθιξαν το ζήτημα από το 2002, όταν συναντήθηκαν με τον τότε Υπουργό Εμπορίου και δηλώνουν ότι κατέθεσαν το θέμα στη Βουλή, το οποίο συζητήθηκε πρόσφατα.
Σχετικά με το κατά πόσον τα αυτοκίνητα αυτά είναι ασφαλή, η Εκπρόσωπος Τύπου των Οικολόγων ξεκαθαρίζει, πως, «αν τηρηθούν οι σωστές προδιαγραφές κατά τη μετατροπή των βενζινοκίνητων και πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων, αλλά και κατά την κατασκευή των αυτοκινήτων με υγραέριο, τότε εξαλείφεται ο οποιοσδήποτε κίνδυνος». Τονίζει, μάλιστα, πως «οι εγκαταστάσεις τροφοδοσίας τους πρέπει να γίνονται εκτός κατοικημένων περιοχών, ώστε να περιορίζεται ο κίνδυνος για δυσάρεστες επιπτώσεις σε περίπτωση ατυχήματος».
Αξίζει να σημειωθεί, πως πολλές χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης έχουν ήδη προωθήσει την χρήση υγραερίου στις οδικές μεταφορές, ανάμεσά τους και η Ελλάδα, όπου η χρήση αυτοκινήτων, που κινούνται με υγραέριο, είναι ευρέως διαδεδομένη, καθώς αποτελεί μία διέξοδο στην οικονομική κρίση. Σύμφωνα με το παράδειγμα της Ελλάδας, το κόστος μετατροπής ενός αυτοκινήτου ανέρχεται από 1.200 έως 1.500 ευρώ, αλλά υπάρχουν και ακριβότερα συστήματα, έως 2.000 ευρώ, ανάλογα με το μοντέλο του αυτοκινήτου.
Γίνεται λοιπόν κατανοητό, πως η υγραεριοκίνηση είναι πιο οικονομική, καθώς η τιμή του υγραερίου είναι πολύ χαμηλότερη σε σχέση με τη βενζίνη, ενώ την ίδια στιγμή η χρήση υγραερίου στην αυτοκίνηση προστατεύει το περιβάλλον, λόγω της μειωμένης εκπομπής αερίων και ρύπων.

Μανώλογλου Νίκος  
6977586915
πηγή:sigmalive