Η χρήση υγραερίου στα οχήματα ..ΚΥΠΡΟΣ

Ο Υπουργός Συγκοινωνιών και Έργων Τάσος Μητσόπουλος δήλωσε ότι θα προωθηθεί κατά προτεραιότητα η χρήση υγραερίου για την κίνηση των οχημάτων, προσθέτοντας ότι το Υπουργείο του θα συντονίσει τα υπόλοιπα εμπλεκόμενα Υπουργεία προκειμένου το ταχύτερο δυνατό να προσφερθεί αυτή η εναλλακτική δυνατότητα στα οχήματα και τους οδηγούς.
Όπως αναφέρεται σε επίσημη ανακοίνωση, ο κ. Μητσόπουλος τόνισε ταυτόχρονα ότι στις προτεραιότητες του Υπουργείου του είναι να διασφαλισθεί η ασφαλής χρήση του υγραερίου για το συγκεκριμένο σκοπό και ταυτόχρονα η μείωση του κόστους κίνησης και των επιπτώσεων στο περιβάλλον από την κίνηση οχημάτων.

Ο Διευθυντής του Τμήματος Οδικών Μεταφορών Σωτήρης Κολέττας είπε ότι στο θέμα της χρήσης του υγραερίου για κίνηση οχημάτων εμπλέκονται το Υπουργείο Ενέργειας, Εμπορίου, Βιομηχανίας και Τουρισμού, το Υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικών Ασφαλίσεων το οποίο ανέλαβε να ετοιμάσει τη σχετική νομοθεσία και το Υπουργείο Συγκοινωνιών και Έργων ως αρμόδιο για τα μηχανοκίνητα οχήματα.
Ο κ. Κολέττας πρόσθεσε ότι πολύ σύντομα ολοκληρώνεται η νομοθετική ρύθμιση του θέματος και θα μπορούν να χρησιμοποιούνται μηχανοκίνητα οχήματα που θα κινούνται με υγραέριο. Όσον αφορά τις τεχνικές προδιαγραφές των αυτοκινήτων, ανέφερε ότι ήδη το Τμήμα Οδικών Μεταφορών έχει εγγράψει μηχανοκίνητα οχήματα τα οποία μπορούν να χρησιμοποιήσουν υγραέριο για την κίνησή τους και εξήγησε ότι είναι πλέον θέμα έγκρισης για χρήση του υγραερίου ως καυσίμου κίνησης.
Ο κ. Κολέττας διευκρίνισε επίσης ότι η έγκριση του υγραερίου ως καυσίμου κίνησης είναι θέμα απόφασης του Υπουργικού Συμβουλίου, το οποίο μόλις ενημερωθεί ότι υπάρχουν όλες οι προϋποθέσεις και οι νομοθετικές ρυθμίσεις θα προχωρήσει να εγκρίνει και το υγραέριο ως καύσιμο κίνησης, χωρίς να χρειάζεται να κατατεθεί στη Βουλή σχετικό νομοσχέδιο.
Ο κ. Μητσόπουλος, μιλώντας μετά από ευρεία σύσκεψη στο Τμήμα Οδικών Μεταφορών, είπε ότι συζητήθηκε το σύστημα των Δημόσιων Μαζικών Μεταφορών, τρόποι βελτίωσης των παρεχομένων προς τον πολίτη υπηρεσιών και περιορισμού του κόστους λειτουργίας του συστήματος το οποίο χαρακτήρισε δαπανηρό.
Ο Υπουργός Συγκοινωνιών είπε ακόμα ότι το μεγάλο ζητούμενο σε αυτή τη δύσκολη οικονομική συγκυρία είναι πώς να βελτιωθεί η ποιότητα υπηρεσιών που προσφέρει το ΤΟΜ στους πολίτες, κάνοντας καλύτερη διαχείριση των περιορισμένων οικονομικών και ανθρώπινων πόρων που διαθέτει. Επεσήμανε δε ότι σχεδόν το σύνολο του κυπριακού πληθυσμού έχει συναλλαγές με το συγκεκριμένο τμήμα αφού υπολογίζεται ότι στην Κύπρο υπάρχουν 800 με 850 χιλιάδες μηχανοκίνητα οχήματα.
Ο κ. Μητσόπουλος με την ευκαιρία της ανάληψης των καθηκόντων του επισκέφθηκε και το Τμήμα Ταχυδρομικών Υπηρεσιών, όπου επίσης προήδρευσε ευρείας σύσκεψης.
Αναφερόμενος στο περιβάλλον στο οποίο καλούνται πλέον να λειτουργούν τα Κυπριακά Ταχυδρομεία, είπε ότι η φιλελευθεροποίηση των Ταχυδρομικών Υπηρεσιών θέτει νέες «προκλήσεις ενώπιον όλων μας» και ανέφερε ότι «καλούμαστε δηλαδή να μετεξελιχθούμε και να προσαρμοστούμε στα νέα, αμείλικτα, ανταγωνιστικά δεδομένα τα οποία δημιουργούνται».
«Καλούμαστε να διαμορφώσουμε τις καλύτερες δυνατές συνθήκες για ποιοτικές υπηρεσίες στους πολίτες», συνέχισε, προσθέτοντας ότι «αυτό είναι το πρώτο το οποίο θα πρέπει πάντοτε να έχουμε υπόψη μας και πώς το Τμήμα αυτό θα πετύχει να αναβαθμίσει τις υπηρεσίες του και να ανταποκριθεί στον νέο ρόλο και στη νέα αποστολή του».