ΛΙΓΑ ΛΟΓΙΑ ΓΙΑ ΤΟ ΦΙΛΤΡΟ ΑΕΡΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ



ΛΙΓΑ ΛΟΓΙΑ ΓΙΑ ΤΟ ΦΙΛΤΡΟ ΑΕΡΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ
Ο τρόπος λειτουργίας ενός κινητήρα εσωτερικής καύσης είναι λίγο πολύ γνωστός σε αυτούς που ασχολούνται με το χώρο του αυτοκινήτου. Για όσους όμως δεν ασχολούνται, οφείλουμε να κάνουμε μία μικρή εισαγωγή.
Ένας κινητήρας εσωτερικής καύσης εκμεταλλεύεται τα αέρια προϊόντα της καύσης ενός υγρού καυσίμου , με σκοπό τη μετάδοση της ωφέλιμης κινητικής ενέργειας μέσω εμβόλων (τα γνωστά πιστόνια). Ο αέρας είναι απαραίτητος για την καύση της μηχανής .Μια μοντέρνα μηχανή  απαιτεί μερικές χιλιάδες φορές περισσότερο αέρα από καύσιμο. Ο καθαρός αέρας σχεδόν 100% αγνός, είναι κριτήριο για την επιβίωση και καλή λειτουργία της μηχανής. . Ωστόσο, τα μολυντικά στοιχείο όπως τα σωματίδια, ο καπνός κ.λ.π. εισέρχονται µε τον αέρα με αποτέλεσμα να εισέρχονται στον θάλαμο καύσης, προκαλώντας γραμμές στον κύλινδρο και πρώιμη φθορά της μηχανής. Τα ηλεκτρονικά εξαρτήματα όπως οι αισθητήρες που βρίσκονται μεταξύ της εισόδου και του θαλάμου καύσης επηρεάζονται επιβλαβώς ή καταστρέφονται. Για το λόγω αυτό η αλλαγή φίλτρου πρέπει να γίνεται τουλάχιστον μια φορά το χρόνο ή κάθε 10.000 χλμ. 
Οι κυριότεροι τύποι φίλτρων είναι τα χάρτινα, τα φίλτρα με μέσο συγκράτησης τις συνθετικές ίνες ή πολυουρεθάνη, τα φίλτρα με δεξαμενή λαδιού και τα συρμάτινα φίλτρα.