Έτοιμο το πρώτο πρατήριο στο Πέραμα ΛΕΣΒΟΥ

Το πρώτο πρατήριο υγραερίου για αυτοκίνητα στη Λέσβο είναι έτοιμο και θα ξεκινήσει τη λειτουργία του σε λίγες ημέρες στο 1ο χλμ. της οδού Πέραμα - Παπάδος. Μετά από πολύμηνη προσπάθεια του επιχειρηματία Στάθη Καραμάνου, ξεπεράστηκαν οι γραφειοκρατικές αγκυλώσεις και τις επόμενες ημέρες θα αρχίσει να εξυπηρετεί τα πρώτα αυτοκίνητα. Δεκάδες είναι τα οχήματα που κυκλοφορούν στο νησί έχοντας δεχθεί τις απαραίτητες μετατροπές και μέχρι τώρα οι ιδιοκτήτες τους δεν μπορούσαν να προμηθευτούν υγραέριο.

«Και πολύ άργησε…»

, θα μπορούσε να είναι ο τίτλος αναφορικά με τη δημιουργία πρατηρίου υγραερίου στη Λέσβο. Στην υπόλοιπη επικράτεια, το υγραέριο συνεχώς κερδίζει έδαφος έναντι των υγρών καυσίμων, κυρίως για λόγους οικονομίας. Η μείωση του κόστους μετακίνησης μειώνεται έως και 40% με τη χρήση υγραερίου, λόγω της χαμηλής τιμής του σε σχέση με τη βενζίνη. Ήδη στην υπόλοιπη χώρα μετρώνται πάνω από 350 σημεία πώλησης υγραερίου για αυτοκίνητα, είτε ως μικτά πρατήρια (πωλούν και υγρά καύσιμα) είτε ως αποκλειστικά πρατήρια υγραερίου.

Οικονομία το μεγάλο πλεονέκτημα
Ένα αυτοκίνητο που έχει δεχθεί την απαραίτητη μετατροπή, μπορεί να διανύσει με ένα λίτρο υγραερίου τα ίδια ακριβώς χιλιόμετρα που διανύει με ένα λίτρο βενζίνης. Η διαφορά είναι στο ότι η τιμή του υγραερίου δεν υπερβαίνει τα 97 λεπτά ανά λίτρο, ενώ η αντίστοιχη τιμή της απλής βενζίνης ξεπερνά το 1,63 ευρώ. Το κέρδος δηλαδή για τα 1.000 χλμ. (όσα κάνει περίπου σε ένα μήνα) με ένα μεσαίο αυτοκίνητο που θέλει περίπου οκτώ λίτρα ανά 100 χλμ., είναι περίπου 53 ευρώ.

Το κόστος για τον εξοπλισμό μετατροπής μαζί με την τοποθέτησή του ανέρχεται στο ποσό των 850 ευρώ περίπου. Το υγραέριο ως πιο καθαρό καύσιμο, εξασφαλίζει ταυτόχρονα και την καλύτερη λειτουργία του κινητήρα, χωρίς τα προβλήματα που οφείλονται στην κακή ποιότητα καυσίμων. Στον ίδιο λόγο οφείλονται και τα «καθαρότερα» καυσαέρια που παράγονται από τη χρήση υγραερίου.
Οι αυστηρές προδιαγραφές των εξαρτημάτων μετατροπής, αυξάνουν τα επίπεδα ασφαλείας. Ως μειονέκτημα καταγράφεται η μείωση στο χώρο αποσκευών λόγω της τοποθέτησης της δεξαμενής υγραερίου.
Τα αυτοκίνητο μετά τη μετατροπή συνεχίζει να λειτουργεί και με βενζίνη. Μετά το γέμισμα με υγραέριο και χωρίς ο οδηγός να χρειάζεται να κάνει τίποτα, ο εγκέφαλος του κινητήρα επιλέγει το υγραέριο για την τροφοδοσία. Μόλις αυτό τελειώσει, τότε αυτόματα χρησιμοποιεί ξανά τη βενζίνη. Την τελευταία διετία μεγάλη αυτοκινητοβιομηχανία διαθέτει έκδοση δημοφιλούς μοντέλου με τοποθετημένο τον εξοπλισμό χρήσης υγραερίου.