Νόμιμη η μετατροπή οχημάτων και για φυσικό αέριο

Μετά τη νόμιμη, εδώ και λίγα χρόνια, μετατροπή βενζινοκίνητων οχημάτων να χρησιμοποιούν και υγραέριο, LPG, έγινε νόμιμη και η μετατροπή για φυσικό αέριο.
Η σχετική απόφαση υπογράφηκε από τον υφυπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Μιχάλη Παπαδόπουλο.
Ετσι, θεσμοθετήθηκε η δυνατότητα μετατροπής κυκλοφορούντων αυτοκινήτων, ώστε να λειτουργούν και με φυσικό αέριο.
Μέχρι σήμερα, η δυνατότητα κυκλοφορίας αυτοκινήτων με φυσικό αέριο επιτρεπόταν μόνο για τα αυτοκίνητα που εκ κατασκευής, από το εργοστάσιο, έφεραν τέτοιο σύστημα καύσης και κίνησης.

Με τη συγκεκριμένη ρύθμιση, η οποία αποτελούσε πάγιο αίτημα των πολιτών, σε συνδυασμό και με την δυνατότητα κατασκευής αμιγών ή μικτών πρατηρίων πώλησης φυσικού αερίου, ολοκληρώθηκε όλο το κανονιστικό πλαίσιο της εισαγωγής του φυσικού αερίου στην κυκλοφορία των αυτοκινήτων στην Ελλάδα.  

Η τοποθέτηση συσκευών φυσικού αερίου θα γίνεται από εξουσιοδοτημένα συνεργεία και εξουσιοδοτημένους τεχνίτες αερίων, ο δε έλεγχος των εξαρτημάτων τοποθέτησης από τα ΚΤΕΟ.
Αποτέλεσμα των ρυθμίσεων αυτών είναι αφενός η εξοικονόμηση ενέργειας και αφετέρου η μείωση του κόστους των μετακινήσεων.
Πρατήρια φυσικού αερίου, μέχρι στιγμής, λειτουργούν στην Ανθούσα, στην Κηφισιά (ΕΚΟ) και στη Φιλαδέλφεια (Εθνική Οδός - ΕΚΟ). Υπάρχει και στη Θεσσαλονίκη πρατήριο, ενώ ετοιμάζονται σε Λάρισα και Βόλο.
Με τη μικτή χρήση καυσίμων, δηλαδή φυσικού αερίου και βενζίνης, η αυτονομία κίνησης διευρύνεται απίστευτα.
Το φυσικό αέριο είναι φθηνό ως καύσιμο και για παράδειγμα, το VW Up Fisikon για κάθε 100 χλμ. κίνησης με φυσικό αέριο, χρειάζεται 2,8 ευρώ.