Στα 95 γρ./χλμ. η πρόταση της Κομισιόν για εκπομπές CO2 έως το 2020 - Διαμαρτυρίες από τις αυτοκινητοβιομηχανίες

Με έντονες διαμαρτυρίες υποδέχτηκε η ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία την προώθηση των νέων στόχων περιορισμού εκπομπών διοξειδίων του άνθρακα από τα αυτοκίνητα και τα van για το 2020, όπως αποτυπώθηκαν από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και προβλέπουν στην πρώτη περίπτωση όριο 95 γρ./χλμ. για τα αυτοκίνητα και 147 γρ./χλμ. για τα van.


“Πρόκειται για πολύ αυστηρά όρια, τα αυστηρότερα στον κόσμο" δήλωσε ο Ivan Hodac, γενικός γραμματέας του ACEA (Ένωση Ευρωπαϊκών Αυτοκινητοβιομηχανιών), συμπληρώνοντας ότι: "…αυτό θα αυξήσει κατακόρυφα το κόστος κατασκευής αυτοκινήτων στην Ευρώπη, στοιχείο που θα την κατατάξει σε μειονεκτική θέση σε επίπεδο
ανταγωνιστικότητας".

Παράλληλα, ο ACEA υπενθυμίζει ότι οι στόχοι που έχουν προταθεί είναι λάθος δεδομένης και της οικονομικής συγκυρίας στην Ευρώπη που αναπόφευκτα έχει πλήξει και τις πωλήσεις αυτοκινήτων.

"Δεδομένου ότι οι περισσότερες αυτοκινητοβιομηχανίες στην Ευρώπη χάνουν χρήματα αυτή τη στιγμή, αυτό που απαιτείται είναι ένα όσο το δυνατόν ανταγωνιστικότερο πλαίσιο κατ΄επέκταση, οι οποιοιδήποτε στόχοι πρέπει να είναι και εφικτοί", δηλώνει ο Ivan Hodac.

Σύμφωνα με κάποιες πρώιμες εκτιμήσεις αναλυτών ο στόχος του 2020 θα επιβαρύνει τον καταναλωτή με περίπου 1.000 ευρώ επιπλέον ανά αυτοκίνητο καθώς αυτό είναι το ποσό που θα μετακυλιθεί από τις αυτοκινητοβιομηχανίες στον τελικό αγοραστή.

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή από την πλευρά της, υποστηρίζει ότι η εφαρμογή του στόχου των 95γρ./χλμ. το 2020 θα μειώσει το κόστος των καυσίμων για τον καταναλωτή τον πρώτο πλήρη χρόνο ιδιοκτησίας του αυτοκινήτου κατά 340 ευρώ και μεταξύ 2.904 ευρώ και 3.836 ευρώ συνολικά για τον κύκλο ζωής ενός αυτοκινήτου, τον οποίο η ΕΕ υπολογίζει στα 13 χρόνια.

"Η ανάλυση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής δείχνει ότι οι στόχοι του 2020 είναι επιτεύξιμοι και υλοποιήσιμοι από πλευράς κόστους δεδομένου ότι η τεχνολογία είναι δυνάμει διαθέσιμη και το κόστος εξέλιξής της είναι αισθητά χαμηλότερο από ότι αρχικά είχε υπολογιστεί, ενώ η εφαρμογή τους θα ενισχύσει την απασχόληση και το ΑΕΠ αποφέροντας οφέλη τόσο στην βιομηχανία όσο και στους καταναλωτές", αναφέρει η Ε.Ε στη σχετική της ανακοίνωση.
όπως όλα δείχνουν, θα περάσει αρκετός καιρός μέχρι να ολοκληρωθούν οι διαπραγματεύσεις των κρατών μελών με τις αρμόδιες αρχές της ΕΕ και να μετατραπούν σε νομοθεσία, δεδομένου μάλιστα ότι η διάσταση δεν εντοπίζεται μόνο ανάμεσα σε ΕΕ και αυτοκινητοβιομηχανίες αλλά και στις ίδιες τις αυτοκινητοβιομηχανίες που βάσει των δικών τους επιδόσεων σε επίπεδο εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα, θεωρούν τους στόχους επιτεύξιμους ή μη.

Εν τω μεταξύ μέχρι το 2015 η αντίστοιχη, προγενέστερη ευρωπαϊκή νομοθεσία προβλέπει την μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα στα 130 γρ./χλμ. κατά μέσο όρο για τους στόλους αυτοκινητοβιομηχανιών, ενώ όσες αυτοκινητοβιομηχανίες δεν συμμορφωθούν μέχρι τότε κινδυνεύουν να έρθουν αντιμέτωπες με βαριά πρόστιμα.