Βενζίνη ή πετρέλαιο; Υγραέριο ή υβριδικό;


Στα διλήμματα αυτά μας διαφωτίζει ο Βασίλης Καφαντάρης, Τεχνικός Εκπαίδευσης της GM Hellas.

Capital Auto:Τα δεδομένα έχουν αλλάξει τον τελευταίο καιρό και οι επιλογές έχουν αυξηθεί. Εσείς αυτή τη στιγμή τι θα προτείνατε σε κάποιον καταναλωτή μεταξύ πετρελαίου, βενζίνης και υβριδικού και για ποιον λόγο;

Βασίλης Καφαντάρης : Ο σημερινός καταναλωτής έχει πληθώρα επιλογών σχετικά με τι κινητήρα θα επιλέξει για το αυτοκίνητό του. Οι καινούργιοι βενζινοκινητήρες χαμηλού κυβισμού με υπερπλήρωση έχουν ως επί το πλείστον πολύ χαμηλή κατανάλωση και άριστη απόδοση. Είναι μια πολύ καλή λύση για κίνηση μέσα σε πόλη χωρίς να υπολείπεται φυσικά και η κίνηση σε αυτοκινητόδρομο. Οι νέοι κανονισμοί Euro 5 και οι μελλοντικοί Euro 6 για τους ρύπους έχουν θέσει νέα και πολύ αυστηρά όρια για τους ρυπαντές. Οι πετρελαιοκινητήρες έχουν προχωρήσει πολύ σε τεχνολογία
, με αποτέλεσμα χαμηλή κατανάλωση και υψηλή απόδοση. Το κόστος απόκτησης όμως είναι ψηλότερο, με αποτέλεσμα ένας μέσος οδηγός πόλης να μην κάνει απόσβεση του κόστους σε συνηθισμένο χρονικό διάστημα. Από την άλλη, το κόστος συντήρησης είναι υψηλότερο. Πρέπει να λάβουμε υπόψη και την ποιότητα των καυσίμων που δυστυχώς οδηγούν πολλές φορές σε μεγάλες και κοστοβόρες βλάβες, οι οποίες δεν αποκαθίστανται από τις αντιπροσωπείες σε καθεστώς εγγύησης.
Tα υβριδικά αυτοκίνητα είναι πολύ καλή λύση με χαμηλή κατανάλωση και με συνηθισμένη συντήρηση, με μόνο μειονέκτημα το υψηλό κόστος των υβριδικών ανταλλακτικών, μετά φυσικά το πέρας της εγγύησης.
Capital Auto : Ποια επιλογή καυσίμου θα στοιχίσει περισσότερο στο service και ποιο θεωρείται λιγότερο αξιόπιστο;
B.K. : Με τα σημερινά δεδομένα, οι κινητήρες που καίνε πετρέλαιο έχουν ακριβότερη συντήρηση και, αν λάβουμε υπόψη την κακή ποιότητα των καυσίμων, θα έλεγα ότι οι βλάβες στους συγκεκριμένους κινητήρες είναι περισσότερο κοστοβόρες.
Capital Auto : Απαιτεί κάποιο από τα τρία ειδική χρήση;

Β.Κ. : Η ύπαρξη φίλτρων μικροσωματιδίων στους πετρελαιοκινητήρες απαιτεί συγκεκριμένο οδηγικό προφίλ από τον πελάτη, όταν αυτό ζητηθεί από το αυτοκίνητο, εάν όμως το επιτρέπουν οι κυκλοφοριακές συνθήκες, ειδικά μέσα σε μία μεγάλη πόλη. Αν το φίλτρο δεν καθαριστεί επαρκώς και σωστά, αυτό έχει σαν αποτέλεσμα βλάβες στο φίλτρο και στον κινητήρα με τις αντίστοιχες οικονομικές επιπτώσεις.
Capital Auto : Πιστεύετε ότι στην ελληνική αγορά θα υπάρξει και τέταρτη επιλογή;
Β.Κ. : Υπάρχει ήδη τέταρτη επιλογή, το υγραέριο. Τα τελευταία τρία χρόνια οι καταναλωτές έχουν στραφεί στη μετατροπή των βενζινοκινητήρων τους σε κινητήρες διπλού καυσίμου (υγραέριο).
Είναι οικονομικότερη λύση λόγω χαμηλότερου κόστους του υγραερίου έναντι της βενζίνης, αρκεί βέβαια η μετατροπή να γίνει υπό προϋποθέσεις, αλλιώς οι βλάβες στους κινητήρες είναι μεγάλες και ακριβές.
Capital Auto : Ποια είναι η άποψή σας για τα αμιγώς ηλεκτρικά;
Β.Κ. : Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι η καλύτερη λύση για κίνηση μέσα σε πόλη. Μηδενικοί ρύποι και κατανάλωση (εξαίρεση ίσως το κόστος φόρτισης, αλλά και πάλι το ρεύμα είναι φθηνότερο… προς το παρόν).
Μάλλον θέλει δουλειά όμως από την πλευρά των κατασκευαστών για να μειωθεί κι άλλο το κόστος.
Capital Auto : Ποιο είναι το feedback παγκοσμίως από το Ampera;

B.K. : Το Ampera έχει κάνει πολύ καλή πορεία στην παγκόσμια αγορά λόγω της ιδιαιτερότητας της κίνησής του. Το μεγάλο range σε χιλιομετρική απόσταση όπου κινείται αμιγώς ηλεκτρικά και η έξυπνη εμπλοκή του βενζινοκινητήρα για την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας το κατατάσσουν στα πρώτα οχήματα παγκοσμίως με πολύ χαμηλή κατανάλωση.

Capital Auto : Ποια λύση θα επικρατήσει στο μέλλον;
B.K. : Η συνεχής αύξηση των καυσίμων και η μελλοντική έλλειψή τους έχει οδηγήσει τους κατασκευαστές σε εύρεση λύσεων που πιστεύω ότι δεν είναι πολύ μακριά. Τα υβριδικά και τα ηλεκτρικά οχήματα κυκλοφορούν ήδη στους δρόμους. Πολλές κατασκευάστριες εταιρείες πειραματίζονται ήδη με οχήματα κυψελών καυσίμου. Μάλλον το μέλλον είναι τελικά κοντά για να δούμε τι θα επικρατήσει!

Who is Who
Η γνωριμία μας με τον Βασίλη Καφαντάρη μετράει αρκετά χρόνια. Τον είχαμε γνωρίσει όταν δούλευε στην Porsche και απο τότε μας είχε κερδίσει με τις γνώσεις του αλλά και την ευθύτητα του. O Βασίλης Καφαντάρης εργάστηκε ως τεχνικός εκπαίδευσης στην Opel από το 2002 έως το 2006. Στην συνέχεια εργάστηκε σαν τεχνικός εκπαιδευτής στην Porsche από τo 2006 έως το 2011, ενώ από το 2011 μέχρι σήμερα κατέχει τη θέση του Τεχνικού Εκπαίδευσης στην GM Hellas.
πηγη:capital